czwartek 18 styczeń 2018

Aktualne wydanie

Opony zimowe

ams 8 2017Specjaliści przewidują, że stopniowo będzie wzrastał w rynku aftermarketowym udział pojazdów z napędem hybrydowym. Nikt jednak nie wie, w jakim tempie. W 2017 roku zostanie zarejestrowanych w naszym kraju około 16 tysięcy nowych pojazdów hybrydowych.

 Czytaj więcej>>>

Nowe rozmiary opon Uniroyal

Nowe opony UniroyalNależąca do koncernu Continental firma Uniroyal wprowadza nowe rozmiary opon do transportu regionalnego i długodystansowego.

Oferta marki została poszerzona o opony FH 40 na oś prowadzącą i DH 40 na oś napędową w rozmiarze 315/70 R 22.5 oraz o nowy model TH 40 do naczep w rozmiarach 385/55 R 22.5 i 385/65 R 22.5. Opona FH 40 posiada homologację M+S, natomiast model DH 40 oprócz symbolu M+S ma również oznaczenie 3MPSF.

FUELMAX T HL

Goodyear FUELMAXGoodyear wprowadza na rynek nowe opony dla pojazdów użytkowych. Są one przeznaczone do naczep o zwiększonej ładowności. Nowa Goodyear FUELMAX T HL 385/65R22.5 umożliwia obciążenie osi ciężarem do 10 ton.

Czytaj więcej...

Mobil 1 ESP x2 0W20

Mobil1ESPx20W20ExxonMobil wprowadza do sprzedaży Mobil 1 ESP x2 0W20 – nowy olej o niskiej klasie lepkości.

Czytaj więcej...

Żarówki do ciężarówki

6-oswŻarówki do pojazdów użytkowych są konstruowane nieco inaczej niż do aut osobowych. W ciężarówkach poza kryterium trwałości i precyzji wykonania bardzo ważna jest wysoka odporność na wstrząsy.

Oferta żarówek halogenowych 24 V jest bogata, poza standardowymi rozwiązaniami producenci oferują także produkty zapewniające użytkownikom dodatkowe korzyści.
Przełomowym rozwiązaniem w żarówkach halogenowych 24 V było opracowanie i opatentowanie przez firmę OSRAM żarnika jednozwojowego. Dzięki temu zwiększyła się odporność na wstrząsy, ilość emitowanego światła oraz trwałość, a wszystkie te trzy cechy można było uzyskać jednocześnie w ramach jednego produktu. Żarówki OSRAM Truckstar Pro są znacznie bardziej odporne na wstrząsy i wibracje, a ich trwałość jest 2,5 razy dłuższa niż produktów standardowych. Dzięki technologii jednoskrętki unika się tak zwanych „gorących punktów” i osiąga równomierną dystrybucję temperatury na skrętce. W efekcie żarówki mają o 100% dłuższą trwałość. Jednocześnie bardziej stabilna pojedyncza skrętka minimalizuje wrażliwość na drgania. Dzięki temu żarówki są bardziej wytrzymałe i oferują znaczące oszczędności finansowe w porównaniu z konwencjonalnymi żarówkami 24V – dłuższe przerwy pomiędzy wymianami i mniej przestojów serwisowych. Na opakowaniu takich żarówek umieszcza się napis single-coil. OSRAM jest wyłącznym producentem żarówek w technologii jednozwojowej. Poza innowacyjnymi żarówkami Truckstar Pro OSRAM produkuje także tradycyjne żarówki w technologii dwuzwojowej będące oryginalnymi częściami zamiennymi (OSRAM ORIGINAL). Technologie jednoskrętki oferują także inne firmy, jak Hella (linie Double Power i Heavy Duty) czy Magneti Marelli. Hella oferuje również linię standard z dwuzwojowym żarnikiem. Philips stosuje dwuzwojowy żarnik, a polepszenie parametrów żarówki uzyskano przez zastosowanie wzmocnionego mocowania żarnika i specjalnej mieszanki gazów wypełniających bańkę żarówki. Mieszanka ta, zastosowana w linii produktowej MasterLife, zmniejsza stopień parowania wolframu w żarniku, co 4-krotnie przedłuża trwałość żarówki w stosunku do średniego produktu H4 lub H7. Żarówki Philips MasterDuty mają 2-krotnie dłuższą żywotność. Philips stosuje też szkło kwarcowe, które jest odporne na zmiany temperatury oraz blokuje promieniowanie UV.
Dla zwolenników tuningu optycznego Philips oferuje żarówki linii MasterDuty BlueVision świecące niebieskim światłem zbliżonym do ksenonowego.

Czytaj więcej...

Czarne amortyzatory Monroe Magnum

Amortyzatory osiowe Monroe Magnum kierowane na rynek aftermarketowy są teraz malowane na czarno, zamiast na żółto, jak do tej pory. Producent, koncern Tenneco, twierdzi, że kolor czarny bardziej podoba się klientom.

Czytaj więcej...

Dobry rok dla Volvo Group

ts 02-2Podczas konferencji prasowej Volvo Group podsumowano miniony rok i poinformowano o nowej, światowej strukturze organizacyjnej koncernu.
W związku z tymi zmianami polskie przedstawicielstwo koncernu ma teraz nową nazwę Volvo Group Trucks Sales Poland.„ Po połączeniu marek Volvo Trucks i Renault Trucks pod jednym dachem w roku 2013, w ubiegłym roku skupiliśmy szczególną uwagę na optymalizacji sieci serwisowej obu marek” - powiedziała Małgorzata Kulis, wiceprezes Volvo Group Trucks Sales, Europe Central East North. Aktualnie sieć serwisowa Volvo Group Trucks Sales Poland liczy 44 autoryzowane punkty serwisowe, z czego 32 są dostępne dla klientów Volvo oraz 31 dla klientów Renault Trucks.
Miniony rok obfitował w wydarzenia – obchodzono jubileusz 20-lecia Volvo Trucks, Renault Trucks i VFS Usługi Finansowe w Polsce, w pojazdach Volvo wprowadzono dwusprzęgłową skrzynię przekładniową I-Shift Dual Clutch, a Renault Trucks promował nową gamę pojazdów. Renault T otrzymał tytuł International Truck of the Year 2015. W segmencie pojazdów o DMC>16 t Volvo Trucks zakończyło rok na trzecim miejscu w rankingu z udziałem 17,1% (2632 szt.), a Renault Trucks zwiększyło swój udział do 6,0% (928 szt.). Aż 42,5% nowych samochodów ciężarowych Volvo sprzedanych w 2014 roku zostało objętych kontraktami serwisowymi, a w przypadku Renault Trucks kontrakty serwisowe Excellence to 75% ogólnej liczby zawartych umów.

Więcej na ten temat przeczytacie Państwo w nr 2/2015

Solaris się zmienia

 

ts 02-1Od 1 kwietnia prezesem Zarządu firmy Solaris Bus & Coach zostanie dr Andreas Strecker zastępując na tym stanowisku Solange Olszewską – poinformowano na konferencji prasowej.

Solaris nadal jednak pozostanie firmą rodzinną Krzysztofa i Solange Olszewskich. W 2014 roku firma Solaris po raz dwunasty utrzymała pozycję lidera polskiego sektora autobusów miejskich. W minionym roku firma sprzedała łącznie rekordową liczbę 1380 autobusów oraz trolejbusów (w 2013 r. – 1302 sztuki). Aż 80% spośród zrealizowanych w ubiegłym roku zamówień stanowią dostawy do odbiorców zagranicznych (1100 sztuk). Z kolei na rynku polskim nabywców znalazło 280 jednostek. W 2014 r. premierę miała nowa generacja miejskiego autobusu Urbino. W fabryce w Bolechowie zostanie zbudowana nowa hala o powierzchni 7,5 tys. m.kw. Rozwija się także produkcja tramwaju Tramino.
Solaris staje się potentatem w produkcji miejskich autobusów elektrycznych. Oferowane są trzy wersje systemu ładowania baterii: metodą plug-in, przez indukcję i z wykorzystaniem pantografu. Nowym rozwiązaniem są autobusy z dodatkowym wodorowym ogniwem paliwowym, które umożliwia zwiększenie zasięgu.

 

Więcej na ten temat przeczytacie Państwo w nr 2/2015

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem