fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Scania podsumowuje rok

Rok 2016 był dla polskiego przedstawicielstwa firmy Scania wyjątkowo udany. Wprowadzono na rynek nową generację pojazdów, a wyniki sprzedaży są bardzo dobre – powiedział na konferencji prasowej Harald Woitke dyrektor generalnego Scania Polska.

Do końca listopada Scania sprzedała w Polsce kraju 4155 sztuk pojazdów. W klasie pojazdów o DMC pow. 16 t. Scania zajęła drugie miejsce za DAF-em. Tomasz Cwalina, dyrektor handlowy Scania Polska podsumował, że w porównaniu z 2015 rokiem Scania sprzedała o 26,5% więcej pojazdów. W tym roku Scania sprzedała też 84 nowe autobusy i 100 używanych. Używane autobusy są oferowane z gwarancją lub kontraktami serwisowymi.
W tym roku z sukcesem realizowano też program „zawsze na czele", który ma promować pojazdy Scanii wśród firm korzystających z aut innych marek. Aż 57 potencjalnych klientów przejechało 335 tys. km – powiedział Paweł Paluch dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska. Program ten będzie kontynuowany również w 2017 roku.
W listopadzie przekazano klientom pierwsze pojazdy nowej generacji, ale do marca 2018 roku będzie produkowana równolegle dotychczasowa generacja.

Dla swoich klientów Scania oferuje opiekę specjalisty, którego zadaniem jest szkolenie kierowców pod kątem oszczędnej jazdy. Krzysztof Rosół, dyrektor sieci serwisowej, zauważył, że dalsze oszczędności w kosztach eksploatacji można uzyskać dzięki zmniejszonej częstotliwości przeglądów serwisowych. Do tej pory przeglądów tych dokonywano po określonym przebiegu pojazdu. Obecnie, korzystając z systemu telematycznego termin przeglądu i jego zakres są dobierane indywidualnie do każdego pojazdu, w zależności od jego potrzeb. Planuje się nawet prewencyjną wymianę zużywających się podzespołów przy okazji okresowego przeglądu technicznego na podstawie informacji o kodach błędów.

Scania ma 11 punktów dilerskich, w tym 9 własnych i 38 serwisów, w tym 27 własnych. W 2016 r. uruchomiono serwis w Grajewie oraz centrum napraw powypadkowych we Wrocławiu.

W 2017 roku zostanie rozegrany konkurs dla mechaników i doradców serwisowych Scania Top Team Young. Nie odbędzie się natomiast konkurs dla młodych kierowców - Young European Truck Driver - poinformował Paweł Paluch.
Scania traktuje nasz rynek jako ważny, gdyż w Polsce jest zarejestrowanych stosunkowo dużo pojazdów tej marki. Klienci zaczynają też doceniać ich walory, mimo, że samochody szwedzkiego producenta nie należą do najtańszych. Potwierdza to tezę, że dla firm transportowych najważniejsze są niezawodność, sprawna obsługa serwisowa i niskie zużycie paliwa eksploatowanych samochodów. Jednak systemy telematyczne oraz kontrakty serwisowe wprowadzane przez Scanię i innych producentów mogą w przyszłości spowodować, że posiadacze nowych ciężarówek coraz rzadziej będą korzystać z niezależnych warsztatów.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem