fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

PassThru – Opel

otympiszemy 7
Opel oferuje warsztatom dwa programy, za pomocą których można posługiwać się testerem usterek zgodnym z trybem PassThru w połączeniu z serwerem tego producenta. W tym wydaniu naszego pisma opiszemy sposób łączenia się z programem Global Diagnostic System 2 (GDS 2) służącym do diagnozy usterek.
Program GDS 2 umożliwia identyfikację, odczyt i kasowanie usterek, podgląd wartości mierzonych, uruchamianie elementów wykonawczych oraz rożne adaptacje. Do programowania i logowania sterowników służy osobny program SPS. Po zalogowaniu się do programu SPS część sterowników można przeprogramować, ale w przypadku sterowników kluczowych układów, jak np.: silnik, układ hamulcowy (ABS/ESP) czy zestaw wskaźników, wymagane jest uzyskanie dostępu rozszerzonego – o czym napiszemy w kolejnym odcinku.
W tekście opiszemy sposób dostępu do programu GDS umożliwiającego: diagnozę modułów, odczyt pamięci usterek, kasowanie błędów zapisanych w pamięci, podgląd parametrów mierzonych z czujników, symulację uruchomienia elementów wykonawczych, przeprowadzanie kodowania i adaptację.

Warunki i wymagania sprzętowe:
W celu połączenia się z programem GDS 2 należy posiadać:
• komputer z systemem Windows. W naszym przypadku korzystaliśmy z urządzenia Bosch DCU 220. Okazuje się, że nie wszystkie przeglądarki internetowe działają skutecznie, np. Internet Explorer. Korzystaliśmy z przeglądarki Mozilla, która działała bez zarzutu. Komputer nie może przejść w stan uśpienia, ani się wyłączyć, moduł diagnostyczny,
• z funkcją PassThru – korzystaliśmy z modułu Bosch KTS 590 (może być też KTS 350, 560),
• ładowarkę z trybem buforowym, np. Bosch BAT 690, BAT 645, w celu zasilania instalacji elektrycznej pojazdu i stabilizacji napięcia przy wyłączonym silniku,
• pewne i szybkie łącze internetowe,
• kartę kredytową.
Urządzenie DCU 220 łączymy przewodem USB z modułem KTS 590, który również przewodowo podłączamy z gniazdem ODB pojazdu. Następnie podłączamy ładowarkę do klem akumulatora auta.

Łączymy się z Oplem
W celu połączenia się z programem GDS należy w wyszukiwarce wpisać: www.gme-infotech.com.

Pełny artykuł przeczytają Państwo w wydaniu nr 7/2017 „Auto Moto Serwisu”

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem