fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Peugeot 206 1,4 Kat (KFW) – słaba wydajność klimatyzacji na postoju

2014-04-38-1Układ klimatyzacji działa poprawnie, gdy jest regularnie serwisowany pod kątem obiegu czynnika chłodzącego i systemu kanałów dostarczających powietrze do kabiny. Czasami jednak nawet poprawnie wykonany standardowy przegląd układu klimatyzacji nie jest gwarancją jego sprawnego działania.

 

Podczas serwisowania układu klimatyzacji czasami zapomina się o tak prozaicznych elementach, jak zapewnienie prawidłowych warunków wymiany ciepła, w tym drożności wymienników czy swobodnego przepływu powietrza. Na przykładzie Peugeot 206 1.4 Kat (2001–2009) postaramy się przedstawić, że wadliwe działanie klimatyzacji może być spowodowane usterką instalacji elektrycznej.

Symptomy usterki są następujące: podczas jazdy klimatyzacja działa prawidłowo, natomiast po zatrzymaniu się, np. na światłach, klimatyzacja przestaje działać i z nadmuchów płynie ciepłe powietrze.

Zanim przystąpimy do demontażu elementów samochodu, zaleca się wykonanie następujących czynności:

  • • sprawdzenie stanu wszystkich bezpieczników,
  • • przeprowadzenie autodiagnostyki, by wykluczyć obecność usterek w sterowniku silnika,
  • • wykonanie aktywacji wentylatora chłodnicy z niską i wysoką prędkością.

Te czynności wydają się być prozaiczne, jednak mają duże znaczenie. Do wykonania dwóch ostatnich punktów musimy wykorzystać sprzęt diagnostyczny. Druga czynność jest prostym odczytem obecności błędu. Ostatnią czynność można przeprowadzić wykorzystując np. interfejs diagnostyczny firmy TEXA NanoService Clima, który jest zintegrowany ze stacją obsługi klimatyzacji Konfort K780R – w tym przypadku dysponujemy wszystkimi niezbędnymi narzędziami diagnostycznymi. Po uruchomieniu stacji Konfort K780R, z menu wybieramy opcję „Autodiagnostyki”, a następnie markę, model oraz kod silnika pojazdu. Po nawiązaniu komunikacji ze sterownikiem klimatyzacji należy wybrać „Aktywacje”, w których znajdziemy stosowne aktywacje (wentylator chłodnicy 1 i 2, czyli pierwsza i druga prędkość).

 

(...)

 

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w Auto Moto Serwisie nr 4/2014

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem