Polaku Nie Jedź Na Zderzaku

Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna organizowana przez Federal-Mogul Motorparts, która ma zwrócić uwagę kierowców m.in. na utrzymanie bezpiecznej odległości między pojazdami.

kampania Federal Mogul

Kampania „Polaku Nie Jedź Na Zderzaku” ma nagłośnić ten często spotykany problem i poprzez konkurs z nagrodami zebrać pomysły na jego rozwiązanie. Na stronie www.nazderzaku.pl poza działem poradnikowym można zamówić bezpłatną wlepkę na zderzak lub sprawdzić refleks. Poznamy tam nie tylko własny czas reakcji za kółkiem, ale również odległość jaką pokonamy od momentu zauważenia przeszkody do naciśnięcia pedału hamulca, co działa na wyobraźnię.
– Nasze testy hamowania pokazują, że dobrej jakości klocki i tarcze hamulcowe potrafią skrócić drogę hamowania z prędkości 110 km/h nawet o ponad 40 metrów. Jednak perfekcyjnie hamujący samochód nie zwalnia z obowiązku myślenia na drodze. Jazda na zderzaku jest zawsze niebezpieczna. Nawet osoba z bardzo dobrym refleksem, zanim przy prędkości 100 km/h naciśnie hamulec, zbliży się o kilkanaście metrów do przeszkody. Przy jeździe na zderzaku szanse na uniknięcie kolizji są więc niewielkie – mówi Marcin Sochaczewski z Federal-Mogul Motorparts, producenta części motoryzacyjnych, organizatora kampanii.

Według statystyk Policji w 2016 r. zbyt mały odstęp między autami był powodem co piątego wypadku na polskich autostradach, a niebezpieczna odległość między autami przyczyniła się do ponad 2500 wypadków, w których śmierć poniosło 51 osób.