KPMG International przygotował raport „Global Automotive Executive Survey 2016. From a product-centric world to a service-driven digital universe”. W raporcie opublikowano informacje o kluczowych trendach na rynku motoryzacyjnym do 2025 r. Mają to być: zdolność łączenia pojazdów z otoczeniem i digitalizacja.
Znaczący wpływ na rozwój branży będą miały alternatywne napędy oparte na technologii hybrydowej i elektrycznnej. Rewolucja technologiczna sprawi, że coraz większą konkurencję dla producentów samochodów będą stanowiły firmy teleinformatyczne. W dalszej kolejności badani wskazali rozwój napędów elektrycznych opartych na ogniwach paliwowych i usługi mobilnościowe na żądanie, Big Datę/dane generowane przez użytkowników pojazdów i pojazdy samojezdne.
W badaniu KPMG 32 proc. konsumentów wskazało, że preferuje posiadanie własnego samochodu, a nie korzystanie z usług mobilnościowych na żądanie. W Europie Środkowo-Wschodniej wskaźnik ten jest większy i wynosi 38 proc. Konsumenci jednocześnie wskazują, że za korzystaniem z usług mobilnościowych na żądanie przemawiają przede wszystkim względy ekonomiczne.