Diagnostyka układu zasilania common rail w silnikach ZS (cz. 1)

 Kontynuujemy temat diagnozowania układów zasilania typu common rail silników z zapłonem samoczynnym. Z informacji, które docierają do redakcji wynika, że zagadnienia te wymagają omówienia.

W celu poprawnego i optymalnego zdiagnozowania układu wtryskowego common rail przydatne jest dokonanie jego podziału na trzy zasadnicze grupy funkcjonalne. Są to:
● obwód wysokiego ciśnienia, w skład którego wchodzą wtryskiwacze, pompa wysokiego ciśnienia, zasobnik paliwa oraz przewody wysokiego ciśnienia,
● obwód niskiego ciśnienia z pompą zasilającą i przewodami powrotnymi (przelewowymi) paliwa,
● elektroniczny układ sterowania (EDC).
Zapoznanie się z zasadą działania układu i specyfiką jego rozwiązania, a także tok postępowania według powyższego podziału, może przyczynić się do postawienia szybkiej i trafnej diagnozy przy awarii układu.

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 5/2009