Wymiana paska rozrządu w Golfie IV

 Na życzenie naszego Czytelnika przedstawiamy procedurę wymiany paska rozrządu w Volkswagenie Golfie IV (rok produkcji 2001), napędzanego silnikiem 1,9 TDI (kod silnika AHF). Nasz Czytelnik zwrócił uwagę na ryzyko związane z ustawieniem rolki napinacza. Ponieważ silnik ten jest produkowany masowo i montowany w różnych odmianach w wielu modelach koncernu VW, sądzimy, że wymiana paska może zainteresować szersze grono warsztatów.

 DEMONTAŻ:
• zdjąć prawy przedni reflektor,
• wymontować przewód powietrza doładowującego,
• poluzować zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej,
• poluzować w obejmie zbiornik zapasowy wspomagania kierownicy; odłożyć na bok,
• zdjąć górną pokrywę paska rozrządu,
• zdemontować pompę próżniową z tyłu na głowicy cylindrowej,
• zdemontować dolną osłonę silnika; poluzować i zdemontować pasek klinowy,
• odkręcić trzy śruby mocujące uchwyt napinacza,
• wymontować zespół pasków napinacza napędu podzespołów,
• wał korbowy ustawić w górnym martwym punkcie. Znakowanie koła zamachowego na dzwonie przekładni musi pokrywać się ze znakiem odniesienia na obudowie (1) (2) (patrz rys. 1),
• zdemontować pokrywę głowicy cylindrowej,
 • włożyć z tyłu liniał do wałków rozrządu i wyregulować odpowiednim szczelinomierzem z prawej i lewej strony,
• liniał OE (T3418) jest dostępny w zestawie ContiTech Tool Box (patrz rys. 2).

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w „Auto Moto Serwisie” nr 10/2008