czwartek 18 styczeń 2018

Aktualne wydanie

Opony zimowe

ams 8 2017Specjaliści przewidują, że stopniowo będzie wzrastał w rynku aftermarketowym udział pojazdów z napędem hybrydowym. Nikt jednak nie wie, w jakim tempie. W 2017 roku zostanie zarejestrowanych w naszym kraju około 16 tysięcy nowych pojazdów hybrydowych.

 Czytaj więcej>>>

Dobór montażownicy

montazW poprzednim numerze „Auto Moto Serwisu” przedstawiłem kategorie montażownic. Teraz kilka sugestii związanych z doborem montażownicy do potrzeb danego warsztatu.

Przy doborze odpowiedniej dla warsztatu montażownicy trzeba kierować się przede wszystkim własnym doświadczeniem. Zanim je skonfrontujemy ze specjalistami i zaprosimy na prezentację handlowców wyposażonych w maszyny, powinniśmy posłuchać opinii tych, którzy już się tym tematem zajęli. Gdybym miał dokonywać wyboru, nie wyobrażam sobie zakupu „na telefon” lub na podstawie prospektu. Będąc po drugiej stronie barykady, czy łagodniej – lady, najbardziej cenię uwagi i opinie potencjalnych klientów, nawet te, nie zawsze pochlebne. Pamiętajmy też, że anonimowe opinie z internetu nie są dobrym źródłem wiedzy.

Czytaj więcej...

Sprzęgło wyreguluje się samo

Wymiana sprzęgieł samonastawnych nastręcza warsztatom pewnych problemów. Producenci tych sprzęgieł skarżą się na znaczną liczbę reklamacji składanych przez mechaników, którzy w wielu przypadkach postępują niewłaściwe.
sprzeglo

Czytaj więcej...

Diagnostyka napędu wycieraczek przedniej szyby – Škoda Fabia II

Napęd wycieraczek samochodowych nie jest skomplikowany, jednak jego diagnostyka sprawia wiele problemów serwisowych.
wycieraczki
Diagnostyka punktowa układów napędu wycieraczek jest często czasochłonna ponieważ wymaga sprawdzenia wielu podzespołów, m.in. silnika wycieraczek, modułu centralnej elektroniki, zespolonych przełączników kolumny kierowniczej, a także innych elementów bezpośrednio niezwiązanych z układem wycieraczek (np. mikrostycznika pokrywy komory silnika). Sam dostęp do tych podzespołów także wydłuża czas diagnozowania, np. dostęp do zespolonego przełącznika kolumny kierowniczej wymusza demontaż poduszki powietrznej kierowcy, kierownicy oraz jej osłon.

Czytaj więcej...

Co nowego w lampach?

Producenci oświetlenia prześcigają się w wymyślaniu nowych kształtów lamp warsztatowych, które obowiązkowo mają diody LED, haczyki oraz magnesy. Prawdziwym haczykiem dla kupującego są jednak parametry wybranej lampy.

lampyW porównaniu z rokiem ubiegłym oferta lamp warsztatowych uległa rozszerzeniu. W zdecydowanej większości produktów źródłem światła są diody LED o godnej podziwu żywotności przekraczającej 100 tys. godzin pracy. W warsztacie bywa jednak rożnie i nie zawsze lampa traktowana jest z należytym szacunkiem – czasami upadnie na podłogę, czasami władnie do wody. Doświadczeni ludzie przewidzieli takie sytuacje, które ujęte są w odpowiednich normach. W opisach niektórych lamp podana jest informacja, jaką normę spełnia obudowa lampy, ale często bez wyjaśnienia znaczenia symboli – co czyni ją całkowicie nieprzydatną dla przeciętnego zjadacza chleba, średnio zainteresowanego problematyką konstrukcji lamp warsztatowych. Bo to właśnie obudowa, oprócz parametrów świetlnych, świadczy o jakości lampy warsztatowej. To obudowa przejmuje skutki niewłaściwego traktowania przez użytkownika. Kupując lampę, trzeba zwrócić uwagę na klasę szczelności obudowy oznaczoną skrótem IP oraz stopień ochrony przed zewnętrznymi uderzeniami oznaczony skrótem IK.

Czytaj więcej...

Kwaśne problemy Volkswagena

vwZapewne wszyscy Czytelnicy „Auto Moto Serwisu” z zainteresowaniem śledzą przebieg tzw. afery Volkswagena. Nie jest to jednak łatwe, gdyż koncern VW (przyjmujemy to bez zdziwienia) działa konsekwentnie w stylu „co można powiedzieć, by nie skłamać, ale nic nie powiedzieć?”. Z kolei popularne media nie grzeszą zrozumieniem istoty sprawy, poszukując w niej głownie sensacji. A tej w gruncie rzeczy nie ma.

Czytaj więcej...

Jak ustalić przebieg pojazdu?

przebiegMimo wielu statystyk dowodzących rosnącej zamożności społeczeństwa, dane wskazują, że wciąż znacznie częściej decydujemy się na zakup aut używanych – i to niestety nie tych najmłodszych, lecz kilku-, a nawet kilkunastoletnich. Warsztaty proszone są często o ocenę techniczną pojazdu i ustalenie wiarygodnego przebiegu.

Czytaj więcej...

Razem raźniej

Dzisiaj koncern Volkswagen jest jednym z największych producentów samochodów na świecie. Być może dążenie do globalnej hegemonii spowodowało obecne problemy. Warto przypomnieć sobie niektóre fakty z dziejów tej firmy.

Czytaj więcej...

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem