czwartek 18 styczeń 2018

Aktualne wydanie

Opony zimowe

ams 8 2017Specjaliści przewidują, że stopniowo będzie wzrastał w rynku aftermarketowym udział pojazdów z napędem hybrydowym. Nikt jednak nie wie, w jakim tempie. W 2017 roku zostanie zarejestrowanych w naszym kraju około 16 tysięcy nowych pojazdów hybrydowych.

 Czytaj więcej>>>

Przeguby homokinetyczne

Współczesne samochody z napędem na przednią oś i większość samochodów napędzanych na tylną oś posiadają dwa wałki boczne, tzw. półosie zakończone przegubami homokinetycznymi.
Głównym zadaniem przegubów jest przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na koła napędowe pojazdu, umożliwiając wychylenia karoserii oraz skręty przednich kół. Wymagany do tych wychyleń stopień swobody jest realizowany przez kąt załamania i przesunięcie osiowe przegubów. Niezbędny do tego jest jeden przegub z kompensacją wzdłużną i jeden przegub ustalony na każdym wałku bocznym. W tym celu na półosiach montuje się przeguby z kompensacją wzdłużną i bez takiej kompensacji.

Czytaj więcej...

Rozmowa ze Sławomirem Radoniem, dyrektorem regionu Europy Środkowo-Wschodniej Castrol

Czym spowodowana jest zmiana sposobu dystrybucji produktów Castrol?
Zmiana sposobu dystrybucji naszych produktów wynika z potrzeby uproszczenia struktur w celu wsparcia naszych partnerów. W europejskich strukturach krajowych Castrol mieliśmy ponad 30 organizacji. Po konsolidacji mamy kilka jednostek biznesowych, a jedną z nich tworzą: Polska, Czechy, Węgry i Słowacja. Do tej pory na rynku polskim współpracowaliśmy z 40 dystrybutorami naszych produktów, co powodowało rozproszenie działalności. Występowała też kanibalizacja między dystrybutorami. Obecnie mamy 14 autoryzowanych przez nas dystrybutorów: Aaltonen Team, Amtra, Arge, Autodistribution Polska, Auto Partner, Diversa, Etoll, Gordon, Inter Cars, Inter Land, Inter-Team, Maxol, Proauto i Onico. Teraz łatwiej jest nam skierować wsparcie do mniejszej liczby podmiotów, które razem z Castrolem mogą się lepiej rozwijać. Wybrani przez nas dystrybutorzy oczywiście sprzedają środki smarne innych producentów, ale w przyszłości chcielibyśmy, by Castrol był ich jedyną marką olejową. Proces wyboru dystrybutorów zakończył się. Podpisaliśmy już wszystkie kontrakty. Aktualnie trwa przenoszenie struktur z Czech, Węgier i Słowacji do Polski.

Czytaj więcej...

Old- i youngtimery – czy warto w to wchodzić?

Rynek restauracji zabytkowych pojazdów stale rośnie. Powstają wyspecjalizowane warsztaty zajmujące się przywracaniem dawnej świetności autom zabytkowym i przybywa firm, które zajmują się tzw. youngtimerami.

Czytaj więcej...

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów w Renault i Fordzie (cz. 1)

Do dwusprzęgłowych skrzyń przekładniowych w pojazdach grupy Volkswagena zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Tego rodzaju skrzynie biegów, z suchymi sprzęgłami opracowanymi przez LuK, są stosowane również w pojazdach marki Renault i Ford.

Od kilkudziesięciu lat w układach napędowych pojazdów osobowych stosowane są manualne i automatyczne skrzynie biegów. W historii rozwoju napędów pojawiały się również skrzynie biegów manualne – zrobotyzowane. Ten rozwój spowodowany był i jest komfortem i łatwością użytkowania pojazdu oraz jak najmniejszym zużyciem paliwa i ograniczeniem emisji spalin. Automatyczne skrzynie biegów nie wymagają od kierowcy operowania sprzęgłem i doborem biegów, natomiast ich sprawność w stosunku do skrzyń manualnych jest mała. Dlatego szukano rozwiązania, które łączyłoby wysoką sprawność skrzyni manualnej oraz automatyczny dobór biegu i automatyczne operowanie sprzęgłem. Takim rozwiązaniem okazały się zrobotyzowane, dwusprzęgłowe manualne – równoległe skrzynie biegów.

Czytaj więcej...

Targi w Poznaniu

twp 1Pierwszą, dużą imprezę targową mamy już za sobą. Na początku kwietnia w Poznaniu odbyły się Targi Techniki Motoryzacyjnej połączone z wystawą samochodów – całkiem nowych i oldtimerów.

W kilku halach targowych rozlokowali się generalni importerzy samochodów osobowych. Co 15 minut organizowano konferencje prasowe, na których przedstawiano zalety pojazdów, skupiając się głównie na ich wspaniałym wyposażeniu. Szczególne zainteresowanie publiczności wzbudzały modele Ferrari i Maserati, a także studyjny model Audi zaprojektowany przez Polaka. W innej hali prezentowano tuningowane optycznie ciężarówki, wokół których gromadzili się miłośnicy ciężkiego sprzętu. W oddzielnej hali urządzono wystawę jednośladów, które na naszym rynku zdobywają coraz więcej zwolenników.Podczas targów odbyło się wiele imprez towarzyszących (jak np. V Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników) oraz nie mniej emocjonujące mistrzostwa lakierników, a także branżowe prelekcje dla mechaników.

Czytaj więcej...

Pass-Thru – aktualizacja sterowników przez internet

Jeśli niezależny warsztat jest zmuszony do zaktualizowania oprogramowania sterownika samochodowego, może skorzystać z pomocy ASO, lub zrobić to samodzielnie. W tym drugim przypadku należy połączyć się z serwerem producenta pojazdu.

passthruu

Czytaj więcej...

Ogrzewanie i wentylacja warsztatów samochodowych

Warsztat samochodowy, ze względu na specyfikę wykonywanych w nim prac, wymaga szczególnych rozwiązań wentylacyjnych oraz grzewczych. Ponieważ jest to element przedsięwzięcia biznesowego, koszty takiej instalacji są bardzo istotnym czynnikiem.

Czytaj więcej...

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem